Trapbanen - sportingbane

Efter en lang snak med Torben fra due matic, blev vi enig om at det vi har derude ikke kan bruges til sporting banen. Det betalings system vi har kan ikke programmeres, som jeg troede at det kunne. Så vi skal have et nyt betalings system for at kunne lave en sporting bane. Der er 2 modeller til at styrer maskinerne. Det ene koster 6000,- og det andet koster 40.000,-

Det til 6000,- kan kun styrers manuelt og ikke over det akustiske anlæg. Der er 8 knapper. 4 enkelt duer og 4 ”dobbelt” knapper til dubléer

Det til 40.000+ moms kan betjene op til 15 maskiner og er trådløst og kan kører over det akustiske anlæg vi har.

Torben sagde at vi skulle min. Have 6 maskiner for at kunne lave en ordentlig sporting bane. Et regnestyk ville lyde på ca. 232.500 med alt inkl. Hertil får vi ca. op til 50% i tilskud fra naturstyrelsen skydebanepulje ordning.

Regnestykke for sporting banen:

5 maskiner a 20.000 stk. = 100.000 + moms. = 125.000,-

1 betalings system a 40.000 + moms. = 50.000,-

125.000 + 50.000 = 175.000,-

Dertil skal der bygges sikkerhedsbure og skure ude på banen.

Regnestykke for anlæg:

4 skure a MAX 10.000 stk. = 40.000,-

5 sikkerhedsbure a 1500 stk = 7500,-

40.000 + 7500 = 47.500,-

Torben fra due matic, mente at vi ikke fik tilskud for opførelse af skure samt sikkerhedsbure men hvis man læser den vejledning, naturstyrelsen har sendt ud, så får man tilskud til opførelse af det meste. Dvs. at det samlede beløb vi skal af med ifølge naturstyrelsen lyder som følger.

175.000,- (maskiner+ styresystem) + 47.500,- for anlæg = 232.500,-

Det får vi så 50 % i tilskud for via naturstyrelsen. Dvs. 232.500,- / 2 = 116.250,-

Men hvis Torben fra due matic har ret lyder regnestykket så.

175.000,- / 2 = 87.500,- + 47.500,- for anlæg = 135.000,- vi selv skal betale.

Men det er worst case scenario de 135.000,- kr.

Alt dette kan man læse om, via det link der er på hjemmesiden under Mulighed for tilskud(skydebanepuljen).

Vi skal have en miljø godkendelse, samt en sikkerheds godkendelse, og sidst men ikke mindst, vores kontrakt skal falde på plads før der sker noget med dette projekt.

Sikkerhedsmålene overholdes og godkendes af politiet.

Når vi har søgt og fået godkendelse fra naturstyrelsen, er man låst i 3 år før man kan søge igen.

Foreninger, der er medlemmer af Danmarks Jægerforbund, skal indsende ansøgningen via Danmarks Jægerforbund, Kalø.

Oplæg til sportingbane