hilleroed-top-knivaften.jpg
Din jagtkniv skal også have kærlig pleje

Kære Jørgen

Der er skabt et nyt samarbejde med Hørsholm Jagtforening, hvor vi kan deltage i deres hyggelige knivaftener, der finder sted i sløjdlokalet på Vallerød Skole i Hørsholm hver onsadag kl 19.00 - 21.00. Næste gang er nu på onsdag den 15. februar. Her kan du komme med din kniv og skede, få kniven poleret og slebet eller knivskedens læder shinet op. Du kan også få råd og vejledning, hvis du er ved at kaste dig ud i et nyt knivprojekt

Kniven skal plejes akkurat som dine våben
Så er det snart slut med jagtsæsonen for denne gang. Diverse våben trænger til kærlig pleje. Men hvad med din kniv? Du har brugt den til alt fra at brække dyr, snitte pølsepinde, skære spegepølse, åbne dåser osv. Den trænger også til en make over. Måske er den blevet sløv. Måske er skeden slidt. Efter nærmere eftersyn ligner den måske noget, der har ligget i en tørvemose siden ældre stenalder.

Synd for den. En kniv er et godt værktøj og fortjener det bedste. Husk den nu. Tænk hvis du stod på bukkejagten med en sløv, rusten bakteriebombe i noget der ligner oldefars plejehjemssutsko. Ikke så godt. Det ser faktisk temmelig dumt ud sammen med din fine riffel.

Der er hjælp at hente. Du kan endda få hjælp til at lave en kniv, der ikke behøver at skamme sig sammen med en overgraveret Holland og Holland.

kort-valleroedskolen-3.jpg

Vallerødskolen, Stadionalle 12, 2960 Rungsted Kyst

Sløjdsalen ligger i den sydligste ende af skolen,
eller for dem der ikke har styr på verdenshjørnerne,